Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg under juli 2007

Av Susanne - 16 juli 2007 17:45

Idag ny datum och ny vecka, nu på fredag anländer våra gäster fr sthlm till Piteå, jätterolig..


Vi tänkte se på True Lies, men tiden räckte inte pga vi såg på Hell Kitchen tv 3 kl 19.00-20.00, filmen är ju 2 tim 15 min, ingen ide..

nåja.



Av Susanne - 15 juli 2007 21:29

Idag har vi fixat dvd-hylla och sånt, softat.. tagit det lugnt..


åt tzatzaki grillkorv med potatismos och hawaiimix, gott gott..


sen kollade vi dvd ZoZo, det var ok,  och senare på kvällen såg vi på

en annan dvd som heter The war of the worlds från 1952

denna filmen har utgått och KAN ej köpa mer.. oj oj..

den har s.k orginal omslag för annars är det röd eller orange.. ser ej fin ut.


då vet ni vad vi gjort ikväll!!!!

Av Susanne - 15 juli 2007 10:42

Så här ser min mobil ut, abbonerad i 18 månader  hos tre.se  och det

finns i 3 olika färger

 rosa, blå, svart

I paketet som medföljer är:


Förpackningens innehåll
Z610i
Batteri BST-33
Laddare
64MB Micro (M2)
USB kabel
PC Suite (programvara)
Manual


Produktbeskrivning:


Svensksåld
Levereras med svensk garanti, svensk bruksanvisning och svenska menyer.
 
SonyEricsson själva skriver:


Läcker vikbar telefon
Du kommer att vilja känna på den. Dra fingrarna längs de mjuka och tydliga formerna, känna den exklusiva ytan mot din hud. Och titta efter den dolda spegeleffekten på den externa displayen – den syns bara när Z610i är tänd.

Kamera och blogg
Var du än befinner dig är du alltid redo att fånga ögonblicket. Z610i har en högklassig 2,0-megapixelkamera. Du kan ta en bild och direkt lägga upp den på din blogg. Fotobloggning är ett väldigt smidigt sätt för dig att dela med dig av dina upplevelser till familjen, vännerna och kollegorna. Z610i har alla inställningar du behöver vid köpet – klicka bara några gånger på navigationsknappen så är din blogg igång!

Videosamtal
Utnyttja 3G-kapaciteten i din Z610i. Kommunicera med mer än bara ord: ring ett videosamtal! Under ett samtal kan du byta mellan kameran för videosamtal och huvudkameran. Med huvudkameran kan du då visa det du ser för personen du pratar med.

3G, push-e-post, webben
3G är lika med snabbhet. Du kan surfa på nätet var du än befinner dig och ladda ned stora e-postbilagor på nolltid. Med push-e-post* får du e-post direkt till telefonen. Och du kan spara ännu mer tid med multikörning. Du kan t.ex surfa på nätet och boka biljetter online under ett samtal.

* Förutsätter att din operatör och/eller lösningsleverantör har denna tjänst.

Nöjen – spel, videor, musik
Z610i är också gjord för att underhålla dig på fritiden. Utmana dig själv i ett 3D-spel. Lyssna på dina favoritlåtar med musikspelaren. Alla program du behöver för att kopiera musik från cd till telefonen ingår i Z610i-paketet. Spara alla filer du vill ha på Memory Stick Micro™ (M2™). En enhet på 64 MB ingår i telefonen, och du kan köpa till enheter på upp till 2 GB.




Teknisk Data


Z610i är en förförisk vikbar telefon med snygg design.

Den imponerade externa displayen är diskret och syns inte förrän ett samtal, meddelande eller en kalenderhändelse visas.

Ta kvalitetsbilder och dela med dig. Med fotobloggning kan du ha bilder ute på nätet på några sekunder.

Utnyttja Internet var du än är. Med 3G får du den hastighet du behöver. RSS-funktionen ger dig nyheterna rakt in i inkorgen.

Z610i är reflekterande, effektiv och fantasifull.


Display
  • 262 144 färgers TFD
  • 176x220 pixel

Extern display
  • OLED-display
  • 128x36

Ljud
  • Musiksignaler – (MP3/AAC)
  • Polyfoniskt ljud 72 stämmor

Minne
  • 16 MB* minne
  • Stöd för Memory Stick Micro™ (M2™)

 *Den faktiska mängden ledigt minne kan variera beroende på hur telefonen är förkonfigurerad.

Nät

       GSM 900

  • GSM 1800
  • GSM 1900
  • UMTS 2100

Tillgängliga färger
  • Blue
    Pink
    Black

Storlek


  • 94.5 x 49 x 20 mm
  • 3.7 x 1.9 x .8 tum

Vikt


  • 110 gr
  • 3.9 oz

 Huvudegenskaper


  • Stöd för MP3/AAC/AAC+/eAAC+
  • Stöd för Memory Stick Micro™ (M2™)
  • 3G-videosamtal och -meddelandefunktion
  • 2-megapixelkamera
  • Reflekterande yttre
  • Fotobloggning – fota och dela med dig
  • RSS-funktion – färska nyheter

Funktioner

Bildhantering

  • 2.5xdigital zoom
  • Animerat skrivbordsunderlägg
  • Bildskrivbordsunderlägg
  • Bloggbilder\n
  • Direktuppspelad video
  • Integrerad kamera
  • Kamera med 2 megapixel
  • SVG Tiny 1.1
  • Sökardisplay
  • VideoDJ™
  • Videoinspelning
  • Videoklipp
  • Videosamtal

Meddelandehantering

  • E-post
  • Ljudinspelare
  • Långa SMS (textmeddelanden)
  • MMS (Multimediameddelanden)
  • Push-e-post
  • Textigenkänning

Underhållning

  • 3D-spel
  • Flygplansläge
  • Inbyggda spel
  • Java
  • Mediaspelare
  • Melodikompositör/MIDI (MusicDJ™)
  • Musiksignaler – (MP3/AAC)
  • PlayNow™
  • Polyphonic ringtones

Anslutningar
  • 3G
  • Bluetooth™ stereo (A2DP)
  • Bluetooth™-teknik
  • GPRS
  • Snabbport
  • Synkronisering PC
  • UMTS
  • USB-masslagring
  • USB-stöd

Internet   

  • Modem
  • RSS-information
  • Webbläsaren Access NetFront™
Kontroller
  • Navigationsknapp
  • Vibratorsignal

Organisatör
  • Alarm
  • Anteckningar
  • Filhanteraren
  • Händelsekalender
  • Högtalartelefon
  • Kalender
  • Konferenssamtal
  • Kontakter
  • Memory Stick
  • PIM-synkronisering
  • Räknare
  • Skicka och ta emot visitkort
  • Telefonbok
  • Tidtagarur
  • Timer
  • Uppgifter

Av Susanne - 14 juli 2007 15:28

har fixat o städat i data/hobbyrum gått igenom o slängt skräp o Lasse fixat in på data dvd listan.. sen sorterade vi högst upp barnförbjuden, sen 15 år och på nästa hylla längst ner har vi både för 7 och 11 år.. och några för sann historia, krigfilmer(min gubbe gillar det)


lite rörigt här men det ska bli fin här innan 20 juli iallafall..


 vi fick gäster vid 17 tiden är P.Ö ocyh en stund senare kom T.B ner

T.B var här till kl 21.00 sen gick han hem upp, han bor ovanför oss men snett, inte rakt upp, sen satt vi o snackade massor till ca halv elva då

Per gick hem till sin mammas lgh som han sover där.


Jag testade en 50 % mindre fett "light" micro-pop från OLW, de har 3 pack, inte så dumt



Av Susanne - 14 juli 2007 14:33

Idag fyller sveriges kronprinsessan VICTORIA 30 år.


Här är sagan om Victoria


4x hurra



Tråkigt för Daniel får ej närvara med i festligheter med kungafamiljen.



Av Susanne - 13 juli 2007 09:57

Idag är det FREDAG DEN 13


Flesta är rädd för den datum, men itne jag, är ej skrockfull..

det händer mig fr 1-31,


Jag tänkte aldrig på att det var fre 13 idag förrän jag var nyss in till aftonbladet. hehe..


HA EN BRA DAG TROTS FREDAG DEN 13


Idag avreser min kompis S med sin fam och svärföräldrar o hunden P till

Arvidsjaur, kul för dom, de behöver få komma ut över helgen,

men vi har nog full rulle hela helg.

Kram

Av Susanne - 13 juli 2007 09:53

Du är det bäste som hänt mig

Du bryr om mig

du stödjer mig i vått o torrt

du står ut med mig med mina bekymmer o ilska

därför får du en ros av mig

Av Susanne - 12 juli 2007 16:17

saknar det, Känner ingen som har båt eller bil så man kunde åka iväg o fiska

det är en jäkla avkoppling tycker jag.


Fiskade mycket med min käre morfar hemma hos dom i piparpöle ca 2 mil utanför Umeå, samma väg mot lycksele men man svänger in i skogen ca 1 mil.


fiskade även med min pappa när vi var i stugan, Starred, Gussjö ca 2-3 mil fr Härnösand, vår stuga låg nära noret dansställe,

  och på andra sidan av vägen fanns det badstrand och båt, där vi hade våra båt.


Minns starkt av morfar, för varje gång mormor hämtade mig på bussen o körde dit till pipis, så sa morfar så fort vi klev ur bilen att han fixat och att vi kunde åka båt, mormor sa men Maria (då jag hette det förr) måste äta o fika lite, äsch, ta med fika så fikar vi på båten eller nånstans..

mormor suckade, vilken kul minne,


Min älskade morfar avled 1988, född 1916, han mkt lik min mamma som avbild


mormor o morfar "adopterade" en katt, som fick namnet Krukan, hon var sköldpaddsfärgad och ÄLSKADE att åka båt.. tänk er en KATT gjorde det.



Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards