Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Susanne - 10 juli 2007 21:46

Undrar varför vi människor måste må dålig? finns det ingen möjlighet för oss att må bra? varför måste vi proppa oss i medciner för att man ska må bra?

finns det inget hjälp utan medicin?


industrier tjänar massor med att proppa oss i deras mediciner..

varför kan vi människor inte göra  egna husgeråd?

tanke på  min morföräldrars tid vad de gjorde med kåda fr träd,

de använde det som bla tuggummi och min pappa hade ofta ont i öronen som liten, han o farmor min gick till en granne som kallas för örtmedicin eller så, de smälte margarin o väntade lite tills det blev svalare då hällde de i örat o när det stelnat så drog de ut, då följde det vaxen med.

vilken teknologi det fanns förr i tid.

De var ej ofta sjuka eller hade bekymmer

men idag är folk mer sjuka. Så fort de blir sjuk så far de till apoteket o

köper mediciner m.m


intressant va`???

Av Susanne - 10 juli 2007 21:29

Idag regnade det då o då,men det ska komma sol inom de närmaste dagarna,


Undrar om ALKOHOL är en MÅSTE inom fest? varför 

Man  KAN ändå ha kul  utan alkohol eller???


varför ska man dricka supfull??Är det så skönt vara stupfull.

blir det ej pinsam att vara blackout på festen o andra ser på det till ex?

man får ju inga positivt minne dagen därpå?

Jag personlig tycker att det räcker med att dricka måttlig eller vara nykter..

jag dricker måttlig, men oftaste tycker jag skönt utan

att dricka, då har man mer kul, spela, leka m.m

tycker kul med gemenskap, än att sitta o pimpla

tex öl m.m hela tiden, inte kul alls.


men SOM SAGT det är upp till var o en.


Men för mig räcker det typ nyår, midsommar,  pubafton,  speciella tillfälle


Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards