Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg under mars 2008

Av Susanne - 8 mars 2008 07:25

Jo internationella kvinnodagen,


här finns länkar och historia över varför det blev så¨och kallad...

http://www.un.dk/Swedish/Kvinnor/vold/Internationella_kvinnodagen.htm

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_kvinnodagen

http://www.scb.se/Grupp/allmant/BE0801_2007K01_TI_08_A05ST0701.pdf


Idag fyller också min makes systersson 8 år, lätt komma ihåg!!!

Grattis Joakim på 8 årsdagen!!!!




TILL SIST VILL JAG ÖNSKA ER ALLA KVINNOR PÅ KVINNODAGEN!

LÅT ERA MÄN SLAVA FÖR EN DAG!!!


Av Susanne - 7 mars 2008 15:18

ringt och bokat frissan hos Anna klippare i stan den 19 mars kl 13.00

nervöst!!


har nyss skicka o bokat en teckenspråkstolk, fick svar inom 5 min att

det fanns en tolk åt mig..


gulp!! mamma mia!!!

Av Susanne - 7 mars 2008 08:27

handlar om Surrogatmamma


Jag tycker det är inte fel med att vara surrogatmamma,

naturlig tycker jag som folk hjälper de barnlösa,

naturlig i andra länder men i sverige är det förbjuden,


jag tycker Sverige bör låta godkänna detta!

och de som vill ställa upp får göra det,


Jag skulle vilja gärna att någon bär på en barn åt mig.

Om jag hade livmoder m.m så skulle jag gärna ställa upp

som surrogatmamma. Men jag har ej kvar livmoder,ägg m,m,

sen op 2002.


Vad anser ni? tycker ni det är rätt av sverige att förbjuda det?


Dagens samhälle bör förändras, och inte gå bak i tid,



SKULLE NI VILJA STÄLLA UPP SOM SURROGATMAMMA OM NÅGON

INOM FAMILJEN,SLÄKT ELLER VÄNNER BAD DIG STÄLLA UPP?


Surrogat, donation – vad betyder det?

Surrogatmammor
Är helt förbjudet i Sverige. Bra för: Kvinnor som saknar livmoder eller av medicinska skäl inte kan vara gravida eller föda.
Så går det till: Kvinnan plockar ut ett ägg, befruktar det med sin partners sperma i ett provrör och sätter in det i en annan kvinnas livmoder.


Efter förlossningen lämnar hon ifrån sig barnet till den genetiska mamman.

Olika länkar:

http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9803/19/surrogat.html

http://www.villhabarn.com/bviasurrog.html


Av Susanne - 6 mars 2008 16:52

för er hjälp att rösta  åt mig igår ang hårval o.s.v

men jag är jävla fegis att förändra, behöver er backup hehe..


mår bättre idag, har fixat en sak från ikea som  min mamma köpte till mig

och hamrat dessa..



längtar efter vår därför visar jag bilden på snödroppe


Av Susanne - 5 mars 2008 18:09

Jag har ej klippt sen tror sept-07, det är nog dags för mig klippa hår..

vilken hår nr frisyr passar mig??? jag har axellång hår.. ju trist..

ni kan de dessa  frisyr , en bra sida... kolla där..


Ni ser min foto vid presentation så ni vet ungefär hur jag ser ut!

eller har ni någon annan förslag så hänvisa mig till den sida till ex.


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


Av Susanne - 5 mars 2008 08:48

Idag fyller syrrans hund 7 år...  han är en renrasig hund, dock ej blandras

vill visa lite bilder...



Lite om rasen HovawartHovawartrasen och han kommer från scandernas kennel

klicka på uppfödning och på S år 2001, där finns sigge o hans syskon

även under Avelshanar, där finns även Sigge


Av Susanne - 5 mars 2008 07:24

(länkar i texten är ej klickbart men det finns länken längst ner att klicka till denna sida)



Stenbocken, eller getfisken, symboliserades tidigt av en get med fiskstjärt. Då Saturnus härskar över Stenbocken kan han ofta vara ett gammalt klokt huvud på en ung kropp. Strävan efter kunskap och högre mål är central för denne klättrare. Han kräver dock fasthet under klövarna, och utvecklingen kan därför te sig sakta men stabil.

Stenbocken besitter ofta jordens kvaliteter som trygghet, tålamod och beslutsamhet. De arbetar disciplinerat och metodiskt. De kan dock visa upp tendenser till känslokyla och överdriven försiktighet. Deras självständiga attityd kan ibland tyvärr få dem att sätta käppar i sina egna hjul. Stenbockens till en början rätt torra humor, kan ibland plötsligt få omgivningen brisera i skratt. Hans ihärdiga strävan har en tendens att så småningom attrahera det bästa av livets goda, inklusive rikedom och relationer.


Element: jord Kvalitet: ledande Polaritet: negativ
Nyckelord: Saturnus, koncentration, försiktighet, metodik, kyla, ansvarskänsla, metallen bly och lördag.
Positiva karaktärsdrag: ekonomiskt sinnad, disciplinerad och humoristisk.
Negativa karaktärsdrag: envis och kantig.
Människokroppen: hud, leder och benbyggnad.



källa: horoskop

Av Susanne - 5 mars 2008 07:21

tack för era frågor, jag försökte svara så gott jag kunde!!Hoppas ni blev nöjda med svar?


det blir frågestund längre fram också!! inte nu..



fortf sjuk men på rätt väg till friskhet!!



Kram till er alla!!

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards