Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Dagens fundering:

Av Susanne - 7 mars 2008 08:27

handlar om Surrogatmamma


Jag tycker det är inte fel med att vara surrogatmamma,

naturlig tycker jag som folk hjälper de barnlösa,

naturlig i andra länder men i sverige är det förbjuden,


jag tycker Sverige bör låta godkänna detta!

och de som vill ställa upp får göra det,


Jag skulle vilja gärna att någon bär på en barn åt mig.

Om jag hade livmoder m.m så skulle jag gärna ställa upp

som surrogatmamma. Men jag har ej kvar livmoder,ägg m,m,

sen op 2002.


Vad anser ni? tycker ni det är rätt av sverige att förbjuda det?


Dagens samhälle bör förändras, och inte gå bak i tid,



SKULLE NI VILJA STÄLLA UPP SOM SURROGATMAMMA OM NÅGON

INOM FAMILJEN,SLÄKT ELLER VÄNNER BAD DIG STÄLLA UPP?


Surrogat, donation – vad betyder det?

Surrogatmammor
Är helt förbjudet i Sverige. Bra för: Kvinnor som saknar livmoder eller av medicinska skäl inte kan vara gravida eller föda.
Så går det till: Kvinnan plockar ut ett ägg, befruktar det med sin partners sperma i ett provrör och sätter in det i en annan kvinnas livmoder.


Efter förlossningen lämnar hon ifrån sig barnet till den genetiska mamman.

Olika länkar:

http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9803/19/surrogat.html

http://www.villhabarn.com/bviasurrog.html


 
 
Ingen bild

Bittan

7 mars 2008 09:05

Att vara surrogatmamma vill jag inte. Gärna hjälpa andra men min kroppen stark barnkär och inte kan lämna nyfödda. Jag har video hilm som heter Baby M, handlar om surrogatmamma - mycket spännande. Grät när filmen slutade.

 
Madde

Madde

7 mars 2008 10:44

Ang surrogatmamma, det är svårt vad jag anser det. Det är samma som adoptionen.

Men här i Sverige får man ge egen ägg om man har och sin partners sperma i ett burk och överföra till någon som vill bära. Så kan jag inte kalla det surrogatmamma.

Det är blandade känslor för de surrogatmammor. Ja jag vet inte än för jag är inte där ännu.

http://www.nogg.se/madelaine

 
Anki

Anki

7 mars 2008 13:42

Ja jag tycker att det ska ha surrogatmammor här i Sverige.. Jag tycker synd på dom som kan inte blir gravid.. Men jag kan inte vara surrogatmammor.. Jag har stark känslor för barn. :)

http://www.markman.be

 
Ingen bild

Soffe

7 mars 2008 14:45

surrogatmamma jag vill inte bli..
jag har stark barn och kan ej lämna egen barn..

 
Ingen bild

NorrlandsSussi

7 mars 2008 15:11

Valet ska väl vara fritt.
Att bli surrogatmamma krävs det ett starkt psyke för det är verkligen tufft att lämna bort bebisen efter förlossningen.
Bandet mellan mamman o barnet skapas ju redan i magen via sparkarna o hjärtslagen.
Mira o Elvira var otroligt älskade redan som embryo..

 
Ina

Ina

7 mars 2008 18:25

det skulle vore bra att ha surrogatmamma, men jag kan inte vara surrogatmamma pga kan inte LÄMNA en bebis som har legat i min mage, så det kan vara SÅ svårt att lämna bort barnet.

http://www.nogg.se/jessina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards