Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg den 15 juni 2007

Av Susanne - 15 juni 2007 19:21

Jag som stödmedlem följde med min gubbe, vi var 4 som åkte med färdtjänst till munksund, några km utanför Piteå. Vi kom först, taxin körde fort.. oj oj hehe.. senare kom tolk o deltagarna, vi besökte  Heta Hyttan

och vi fick sitta o titta på hur man gjorde, oj oj vad hett det var där.. ugnen var cs 1125 grader varmt, och är alltid på dygnet runt,  men i rummet var det nära 50 grader varmt, stackars tolkarna. Linda som den glasblåsaren hette frågade om det fanns ngn frivillig som ville prova blåsa, och det fanns en kille J som ville prova, Linda sa att man måste rulla röret hela tiden samtidigt man blåser, ojoj.. Och efter det fick vi titta i butiken och få köpa för 10 % rabatt, jag och min gubbe köpte en skyddsängel med trä som man kan skruva fast på väggen o tända belysningen så tänds ängeln,  har ej bild  men det kommer när vi hämtar det på tisdag.

Och efteråt promenerade vi till doktornsvillan  där åt vi  älgfärs med potatis som var strödda med dill, enbärssås och rönnbärsgele, efter det fick vi efterrätt jordubbbitar och rabarberbitar, men rabarber var SÅ sura men goda, Éfter det åkte vi 4 taxi hemåt, vi klev av i annelund medans de fortsatte till Öjebyn.


Av Susanne - 15 juni 2007 19:14

Det är denna buss som jag brukar åka med om jag ska ner till min mamma i örnsköldsvik, bussresan mellan Piteå till Örnsköldsvik tar 5 timmar.

På bussen kan vi se dvd filmer, köpa fika med macka, bullar,godis m.m


Bussen åker mellan HAPARANDA till SUNDSVALL



Tidigare månad - Senare månad

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards