Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Susanne - 13 juni 2007 22:03

Idag kollade vi på LOST i hela 2 timmar,


Idag var det dubbelavsnitt 21+22 sen uppehåll över sommaren, de kommer tillbaka till hösten,

http://www.tv4.se/lost/avsnittsguide/555243.html  här kan ni läsa och följa om ni missat lost.


Lite konstigt idag, fram o bak i tid, konstigt jack med skägg m.m

jag förstod inte riktigt, man såg ju inte hjälpen från ön till fastlandet,

sen ringde Jack ett samtal, visste ej vem det var, aha Kate, Han ville återvända till ÖN men det ville inte Kate, sen stack hon iväg med bilen,


Ödet ville annorlunda, som BEN sa att de inte skulle lämna ön,


Vad tycker ni som har sett denna programmen??


Av Susanne - 13 juni 2007 12:32


Det är en auktionssajt www.tradera.com där man lämnar ett bud eller säljer sina grejor,

DET är GRATIS att bli medlem där

se info under "hjälp" : http://www.tradera.com/service/service_index.aspx Du betalar en viss provision till tradera för det DU säljer..

Det kostar inget att köpa saker därifrån, ingen provision från tradera.

Det enda är bara betala till det kontot (kostnad samt porto) som du vunnit av säljaren

du behöver ej maila till dom(tradera) och fråga om vart du ska betala.

Och När någon har vunnit av dig så ska du skicka iväg ett vinnarmail

där det står vart de ska betala till dig, kostnad inkl frakt eller du valt fraktfritt

så blir det bara kostnaden för det saken de vunnit av dej.

Och när du fått pengar så postar du iväg ditt vara och inte i förväg.

Här är min sida:

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=148951



Av Susanne - 13 juni 2007 08:30

Varför tjatar man på mig?

att jag ska göra si o så..

Jag vill kunna göra på min egen takt.


varför tvingar man?

tvingar man till det så kan risken finnas för tappat motivation.


som tex min lillasyrran gjorde (julen 06)

hon saknar respekt,

hon borde lära sig etik o vett..

Hon har fortf inte sagt förlåt

var finns respekt?

hon går vidare som om inget har hänt

varför säger man inte förlåt?

är det så svårt säga förlåt?

det tatr ju inte så lång tid att säga förlåt..


varför frågar man mig om:

Ska du inte ta körkort?

varför inte?

måste jag säga flera ggr

har ingen motivation


Förr frågade folk:

ska ni ej skaffa barn,

jag var tvungen förklara att vi

inte kunde få barn på biologiska väg,

utan måste adoptera.

folk förstod,

men istället frågar man

hur går det med adoptionen?

när ska ni dit o hämta barnet.

Jag orkade inte, det blev för mkt efter

avslag/återkallandet av medgivande så

jag slutade berätta.


varför lät man mig jobba "övertid"

som personlig assistent trots jag överskred timmar.

men dessa var frivillig.

jag kände mig "utbränd till slut, begärde sjukskrivningen

och är det ännu idag,

för denne hade svårt att skilja på kompis och personlig assistent

men det fungerar bättre idag som kompis, det känns skönt för mig


Varför kan man ej respektera folk som mig som jag är?


OM vi flyttar från Piteå så hotar man oss att vi kommer

att ångra oss.

varför får man itne flytta dit man vill?

man mår ju dålig av det.

Jag är FÖR inrotad i Piteå, trivs bra här

men saknar familjen ca 33-35 mil söderut.

Saknar även "normala" vänner att umgås med,

vad jag menar med normala, de som är inte synskadade,

eftersom jag har flesta synskadade vänner här i Piteå.


Är det ngt fel att man är för ÄRLIG?



Jag blir glad om man frågar mig på rak än via vänner eller ngt så

att ryktet blir fel.


Var ej rädd för mig, jag bits inte

Tidigare månad - Senare månad

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards