Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

känner mig ledsen

Av Susanne - 19 februari 2008 20:26

Är lite ledsen efter ha fått höra vad som hände idag, är supertrött efter ha varit i luleå hela dagen, och sen for vi direkt till dövas förening efter det,

och när man skulle åka hem så frågade jag en person dvs granne ovanför oss, själv döv om vi fick följa(lifta) med denne hem, den personen sa nej pga 2 person har pratat med den personen i skolan och sagt att vi inte fick följa med  för att vi utnyttjar dennes svaghet, och sånt..men det är fel.. vi bjöd den personen på mat igår på torggrillen, maten gick på nära 90 kr samt vi har bjudit före på fika på ica Kvantum, vi snålar inte när vi åker med den personen, vi brukar fråga den personen om den personen vill ha pengar eller mat, oftaste ville denne ha mat, ibland pengar samt den personen vill inte vara ensam och vill ha oss som sällskap, som tex igår for vi till piteåtidningen för vi skulle lköpa en svart väska, men det var slut, suck!! sen var for vi till elkedjan för att lasse min make hade väntart i några månader på en sladd till skäggtrimmaren, som hade kommit och sen ville den personen åka till repris för att söka efter en bokhylla till köket, den frågade om vi ville följa med så vi tackade JA och efter det for vi till humlan, en fikställe fdär de sålde te och kaffe, sen på väg hem så ville denne oxå kolla på kupan, så vi stannade där, sen hem

och tog det lugnt... denne personen skickade sms då o då...

förstår inte vad de 2 har med det att göra, det är upp till oss.. inte så konstigt det blir när man bor granne... undrar om de 2 som anklagar är avundsjuka??  ´den personen blev lite ledsen inombord och sa ingeting,

jag sa att den personen måste säga ifrån till de 2 som kritiserade..

ibland vi frågar om vi kan lifta till stan eller om den person ska till stan så

brukar den personen säga ifrån NEJ.. så accepterar vi..


så vi är både trötta o ledsen,

så fort vi kom hem så ringer den personen via bildtelefonen,

jag har skrivit om bildtelefonen för ett tids sen här på bloggen,

är det också vår fel att den personen ringer oss..

max irriterad!!!!

förlåt, ville skriva ur mig detta!!!


Jag väntar på ett URSÄKT från dom...


Den personen som de 2 bråkat med idag väntar också på en URSÄKT och

inte förtrycka ner den personen...


få se om de gör det!!!!



 
 
Madde

Madde

19 februari 2008 21:40

Man blir irriterad på de andra, ksk typisk av döva som tror att nån utnyttjar en när nån bjussar på mat, betalar m.m

Kan den inte stå på sina egna ben, så sägs det att den inte är något att ha som en vän. Sedan är det inte lätt att bo som grannar det heller..
Ni som alltid respekterade den om den sagt nej osv..
Så kan ni ju inte ha utnyttjat den..

Hoppas det löser sig och förstår att ni inte blev glada och så ni blev ledsna..

http://www.nogg.se/madelaine

 
Anki

Anki

19 februari 2008 22:32

Suck.. Det är inte kul!!

http://www.markman.be

 
Ina

Ina

20 februari 2008 13:21

Stå på dig!! Du har ju inte gjort fel, hoppas att det ska lösa ut det. Du vill ju din bästa! Kram på dig!

http://www.nogg.se/jessina

 
Elisabeth

Elisabeth

20 februari 2008 17:41

Heja...skönt att du kan skriva av dig,ett bra sätt att avreagera sig på.Missunnsamhet och avundsjuka är det värsta som finns....men stå på dig,strunta i vad andra tycker........lämna och gå vidare......Hoppas allt löser sig.Ha det så bra !

http://www.nogg.se/elis

 
Sofie

Sofie

21 februari 2008 10:15

Det låter inte kul,men hoppas att det löser sig,,,Det e bra att du säjer ifrån, kanske var de avundsjuka,,,,kramkram

http://www.nogg.se/sofiebackman

 
Kia

Kia

21 februari 2008 10:30

Kan lätt säga att det är typiskt!!! Och tycker att ni skall stå på benen och bry er inte om dom. Om de inte VILL säga förlåt så är de värdelösa vänner.. Om de säger förlåt så är de mycket seriösa och vänliga vänskap.. Vänskap är det till för att förstå varann och vara snäll mot varann och kan förlåta varann så fort om det händer något snett.. Och jag tycker att du skall SKITA i dom om de inte förlåtar så är det bara att spola dom.. De är ingen att vara vän med..
Och jag vet att ni är mkt hjälpsamma och bry er om folk o inte utnyttja folk.. Det gillar jag inte att få höra detta. Och jag vill inte att ni skall MÅ dåligt pga detta.
VAR STARK och BRY er inte om andra.
KRAM KRAM

http://www.123minsida.se/loveangels

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards