Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg under november 2007

Av Susanne - 9 november 2007 10:13

Jag tänkte skriva lite vad det är för något..


http://www.akademiska.se/upload/Kvinnokliniken/hysterektomi.pdf


http://www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=42139&epslanguage=SV


http://nexus.vishet.se/art2000/hysterek.htm



Jag opererade mig den 14 november 2002, via buken dvs mot navel.

ej typ som kejsarsnitt,


Sen fick jag gå på kontroller var tredje månad i 3 års tid, och därefter

var 6de mån i 2 år.

Jag fick ta bort  livmodertappen,livmoder,äggstockar dvs allt.

se enligt bilden



vad som kan hända efter operation dvs inte alla kvinnor men flesta


- tappa sexlust pga allt borttagen tappen m.m

- inkontinens

- Östrogen,vi som har op bort får ej äta det,om vi äter det så blir

det som godis för cellerna i vår kropp.

- vi hamnar i klimakteriet tidigt.


gå på årliga kontroller:


Cellförändringar i livmoderhalsen som kan leda till cancer är både enkla att upptäcka och lätta att behandla – om det görs i tid.

Men många kvinnor struntar i kallelserna till cellprovtagning, visar en ny undersökning.

Sett över de senaste fem åren saknas registrerade cellprov för 12 procent av alla kvinnor mellan 28 och 65, visar en undersökning i landstinget i Kalmar län.

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1203270.ab

strunta aldrig i det, det kan drabba dig....



VIKTIGT!!!!


Av Susanne - 7 november 2007 17:42

ÄR JAG 100 % FRISKFÖRKLARAD EFTER 5 ÅRS KONTROLL..


OPERERADE MIG 14/11-02  FÖR TOTAL HYSTEREKTOMI,


NU KAN JAG SE FRAMÅT...

Av Susanne - 3 november 2007 14:11

inatt kom det snö ser jag för det snöade när jag vaknade..

men det verkar smälta lite..

har även städat bort sommarkläder som tex linne, shorts m.m



Jag känner mig glad o mår bättre än vad jag har gjort på ett tag..

underligt..


vi såg igår och nu ikväll denna filmen stand (pesten)




Av Susanne - 2 november 2007 22:50

IDAG HAR VI GRÄSTRIMMAT VÅR GRÄSMATTAN, TOKSTOLLE SKULLE NI NOG SÄGA,TANKE PÅ ATT DET ÄR DEN 2 NOV IDAG.,, HEHE..



Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards