Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Nyårsfirandet

Av Susanne - 29 december 2008 16:00

Vad ska ni göra till nyår? vad ska ni äta m.m.??Var ska ni fira nyår?


jag har haft mycket funderingar mellan att fira hemma eller vara hos vänner mer än 1 månad, men bestämde mig igårkväll eller imorse.


själv kommer vi att fira hemma eftersom jag har varit bortrest och då vill jag vara hemma o ta det lugnt efter alt med julmat julklapp m.m

det kommer säkert att kännas ovan att fira med min älskling.

det är första gången vi firar ihop ensamma, sen vi blev tillsammans -92, har vi alltid firat med våra vänner eller på vår dövförening m.m

få se hur det blir, spännande se..





 
 
Ingen bild

majlis

29 december 2008 16:24

Hej hej.. Vi bestämde oss för snart en månad sedan att vi stannar hemma och firar ensamma 2009. Men först ska vi döva träffas vid Stenpiren nära Operahuset kl kvart i fem och klockan fem startar Göteborgs Posten (GP) tidning nyårsraketer. GP firar alltid nyår vid samma tidpunkt på nyårsafton. Därefter åker vi hem med spårvagnen och vi två firar nyår med att äta hummer och vin och tittar på TV och har det sköööön. Vi kom överens om att vi stannar hemma och firar var för sig..och det gör de andra också:-D. det är första gången på många år som vi firar ensamma hemma. härligt!
Ja du ska känna efter hur ni vill göra och inte lyssna på de andra.. Du ska inte ha dålig samvete bara för att en kompis till dig blir besviken att ni inte vill fira med dom. Men som sagt så är det valfritt och vi alla har rätt att fira hur vi vill. Det kan vara skön för er att vara ensamma hemma för första gången sedan -92! För en gångs skull men då måste man vara säker på att inte ha dålig samvete. Ni har varit gifta i 16 år och då är det gott att stanna hemma och ha det skön! Sen är det också skönt att gå ut på nyårsdagen och even träffa andra. GOTT NYTT ÅR! Nyårskramar!

 
Helén

Helén

29 december 2008 22:21

Vi kommer att ha främmande från södra Sverige som ska övernatta hos oss och fira in nyår.

Ni bestämmer själva om ni vill fira för er själva eller med vänner. Ni ska känna efter om ni vill hellre vara ensamma eller inte. Det är förståndigt att dina vänner blev lite besvikna för det är ju vanligt att man firar tillsammans men de får respektera ert beslut. Det låter mysigt att fira för sig själv.

Ha en riktigt trevligt nyårsafton! Gott Nytt År! Kramar

http://norrlanningska.wordpress.com

 
elisabeth

elisabeth

30 december 2008 14:36

Var och en måste få fira sitt nyår som dom känner.Ibland vill man bara vara ensam å det är skönt det ochså.Själv har jag åkt på en dunderförkylning med hög feber,det blir nog att fira nyår hemma.Det är helt OK.Gott slut på året !!!

http://nogg.se/elis

 
Ingen bild

NorrlandsSussi

30 december 2008 22:00

Har barnen hos mig nu o ska fira hos pojkvännen i hans nya lya.. Barn o husdjur.. mysigt.. känns skönt att slippa all måste att fira med flera döva.. Räcker bara vara o njuta..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards