Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Dagens fråga

Av Susanne - 11 december 2008 18:32

jag är lite nyfiken vad ni har på era julbord som tradition och vad är MÅSTE i julbord?


vi brukar ha:

julskínka så klart

prinskorv

köttbullar

potatis

kalvsylta

leverpastej

fatost

vittsås

rödbetsallad

sillsallad

julmust är en måste oxå

äppelmos

senap

ägghalvor med kaviar





 
 
susanne

susanne

11 december 2008 18:39

måste på julbordet är brunabönor, sylta, rödbetssallad, Annars så är det någ det vanliga skinka korv köttbullar jansson(ursch blä) omellett, revben mm. ha det bra kram

http://suss12.bloggagratis.se

 
Ingen bild

majlis

11 december 2008 21:49

Hej! På julbordet ska det finnas nr 1 är Julskinka! sen kommer det lutfisk med vitsås svartpeppar och gröna ärtor, köttbullar, alla sorters inlagda sill utom senapssill, Janssons frestelse, Vörtlimpa,mörk hårdbröd, ost, riktig smör, leverpastej, Julkorv, grönsaker,Broccoli,Omellet med färska räkor och Grön sparris, ägg med ansjovis/kaviar, Snaps, julöl, kaffe med julkaka. Vad mera? hmhm

 
Ingen bild

BJ

11 december 2008 22:09

Massor massor julbord - annars skriver lång listan :) /Bittan

 
Ingen bild

NorrlandsSussi

12 december 2008 09:25

julskínka

prinskorv

köttbullar

potatis

kalvsylta

Presssylta

leverpastej

fatost


rödbetsallad

Olika sorters sill

Gravad el rökt lax

julmust

äppelmos

senap

ägghalvor med räkor

havrekex o vörtbröd

Dopp i grytan (lunch)

 
Ingen bild

Soffe

12 december 2008 17:14



julskínka (ibland kalkon)

prinskorv

köttbullar

potatis

kalvsylta

leverpastej


morotslådan (finskt)

rödbetsallad

sillsallad

julmust/julöl

äppelmos

julsenap

ägghalvor med räkor

vörtlimpa
Knäckebröd
svartpepparost (Finskt)
vitlöksost (finskt)
julost

 
AnnaPanna

AnnaPanna

12 december 2008 22:59

Lika som de andra, men viktigast att jag få ha jansson utanför alla andra.
Sen brukar min familj ha mormors hemgjord rågbröd där man ska lägga i julskinka kokgryta "kvar av vätska" vet inte hur jag ska stava.
Ni vet nog?
Vi sågs däruppe i Piteå dövas dag, vet inte om du minns mig.
Anna

http://www.dagdrommare.blogg.se

 
Ingen bild

NorrlandsSussi

14 december 2008 23:11

AnnaPanna..
Det är dopp i grytan..
Man doppar bröd i skinkspadet.
Det varierar med bröd runt om landet.
Min släkt brukar använda tunnbröd..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards