Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg under juli 2008

DVD

Av Susanne - 20 juli 2008 20:24

nu ikväll var det inget spec på tv så vi såg på en sann historia som heter

two came back


spännande film, har ni inte sett det så rekommederas jag ni ska se denna filmen

Av Susanne - 20 juli 2008 14:25

cykeln blev såld idag för ca 2800 kr, egentligen satte jag dit 3500 kr

gick lite med förlust men jag  beslöt godkänna den beloppet och  skönt att cykeln är  borta ur förrådet.


Eftersom jag promenerar mycket och min make ha rej cykel pga han är synskadad, nej...


sköööönt bli av med det...



Av Susanne - 20 juli 2008 14:24

min åkte hem idag, hon kom onsdagkväll dvs dagen efter busstrejken tog slut,

saknar mamma... vi har haft underbara dagar tillsammans....

solen sken....

Av Susanne - 16 juli 2008 10:09

eftersom mamma kommer med halv 6 buss ikväll...(hon avreser halv ett)

fullt upp

Av Susanne - 15 juli 2008 22:29

är busstrejken över (http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1196035) så mamma kommer imorgon kväll.... längtar....längtar dit!!



Av Susanne - 15 juli 2008 12:39

snott från anki´s blogg



Vad blir ditt namn baklänges:
ennasuS
Har du gjort en snöängel i år:
Nej
Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus:
1 1/2 v
Platt eller lockigt hår:
platt med lite lockig
Vad gör du när det regnar:
surfar,titta på tv, snackar i bildtel
Har en dröm gått i uppfyllelse:
minns ej
Vad har du för startsida på internet:
google.se
Vem ringde du senast:
ingen idag
Tycker du att sengångare är söta:
vet ej vad de är?
Har du haft vattekoppor:
Ja
Har du någon gång testat karate:
nej
Vilken mobilsignal har du:
hör ju ej vad jag har pga jag är döv
Första sporten du gick på:
Fotboll, ridning,badminton,volleyboll
Vad längtar du mest till just nu:
BAD och att busstrejken tar slut så mamma kommer
Vilken tv-serie är bäst:
har en del, går ej skriva här
Kan du gå ner i spagat:
Nej
Höga eller låga strumpor:
vanliga o låga sockor
Vad är du rädd för:
Bli sårad,geting
Har du varit kär i en kändis:
Jo det har jag...
Läser du på baksidan av mjölkpaketen:
beror på...men dricker ej ofta mjölk
Röd, grön, blå eller gul mjölk:
om jag ska dricka mjölk så blir det gul(lättmjölk)
Vad har du för färg på ditt påslakan:
mörkgrön o ljusgrön
Vad ska du döpa dina barn till:
Jolina och Benjamin
Sol eller snö:
SOL
Bikini eller baddräkt:
Baddräkt, äger ingen bikini, suck
Snyggaste läraren:
Ingen
Är du mörkrädd:
Nej
Riktig gran eller plastgran:
har plastgran pga ej hemma under jular..
Tänt eller släckt när du ska sova:
släckt
Godaste drickan till frukost:
vatten eller fun ligt
Senaste lästa bok:
Gunillas man försvann(sann historia)
Vem kramade du senast:
min gubbe så klart
Vill du bli president:
nej
Duscha eller bada:
både och
Kan du ditt mobilnr utantill:
Ja
Har du gråtit i skolan någon gång:
Minns inte men tror det
Hur tar du dej till skolan:
slutade skola 1986 (grundskola)
Har du någonsin sminkat dej som en punkare:
Nej
Sjunger du på toan:
Nej
Vilken färg har din jacka:
Brun adidas jacka
Vilket land vill du åka till:
Australien,Turkiet, kommer inte på
Vem var den senaste som fick dej att skratta:
minns ej..måste fundera
Vad tänker du göra nu:
Surfar lite till innan jag ska fica härhemma innan gubben kommer hem efter 14


 *************************************************
****************


nr 2

Jag kommer från:
Sverige
Jag är just nu:
helt slut efter ha bakat
Hur gammal är du:
föddes på jultomtens dag 1969
Tycker du om någon just nu:
Ja min älskling så klart
Om sex månader är jag:
vet ej
Göna eller röda äppeln:

gröna
Gillar du golf:
nej men gillar mini/bangolf
Vilken tid gick du upp idag:
8.00
Har du sovit i din egen säng inatt:
Ja bredvid min älskling
Har du strumpor på dig nu:
nej
Är du ensam nu:
Ja till kl 14 då kommer min älskling hem.
Vad ska du göra ikväll:
¨vet inte, kanske kolla Dvd?
Vad ska du göra imorgon:
vet ej än
Var vill du bo när du blir stor:
jag är redan stor, håller på att söka boende utanför piteå
Är det okej att gråta:
Självklart är det naturligt
När grät du senast:
i måndags pga tandläkarskräck,
Vilken årstid tycker du bäst om:
svårt fråga
Laddar du ner musik och film från internet:
Nej
Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Betala skulder tex banklån m,m, och det som blir över kanske en hus?
Bär du glasögon eller linser:
bär på en glasögon
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Nej, Det duger som det är, bara det ser snygg ut
När går du upp ur sängen på en helgmorgon:
det är olika mellan 7-9
Har du piercing:
haft förr i näsan men inte nu
Vill du gifta dig:
Är redan gift
Solar du ofta:
försöker sola bort eksem,
Är du bra på att laga mat:
tror det, fråga min älskling
Är du flygrädd:
Nää
Hur vig är du:
är ej vig
Vad dricker du helst när du är törstig:
Vatten för det mesta
Vilken är din favoritglass:
Vanilj
Tror du på ett liv efter döden:
tror det,
Vad heter du i mellan namn:
har 2 st mellannamn
Är du morgon eller kvällsmänniska:
både och
Vilken ögonfärg har du:
blågrå melerade
Vilken hårfärg har du naturligt:
cendrebrun
Vilka hårfärger har du haft:
röd,brun
Har du någon gång gråtit dej till sömns:
JA
Biter du på naglarna:
gör det men försöker låta bli
Är du beroende av något:
godis, suck..
Röker du?
nej, tack och lov
Har du kysst någon under den senaste veckan:
ja självklart min lilla älskling
Vad var det senaste du sa till din mamma:
hatar busstrejk,vill att du ska komma upp
Önskar du att du bodde någon annanstans:
svårt fråga
Vem kramade du senast:
Min älskling
Saknar du någon nu:
min mamma, älskling
Hur många lampor har du i ditt rum:
5
Gillar du att slåss:
Nej
Var du glad igår:
Ja
Vad är din favoritfärg:
Lila, röd, pastella färger


Av Susanne - 15 juli 2008 10:53

bakningen i lgh, 2a jäsning nu inför ugnen,

vad brukar ni fylla i era kanelbullar??


jag brukar ha smör, vaniljsocker, kanel och strösocker kan oxå kardemumma(men använder det ej)

alltid samma visa... så idag provade jag 100 gram margarin och 1 dl vaniljsocker att bre på degen, få se om det är godkänd eller inte..


skriv gärna i kommentarer vad ni brukar ha för fyllning



Av Susanne - 14 juli 2008 22:20

Idag började Lasse jobba igen efter semester,

jag tog det lugnt, kände mig segt o trög..förstår inte varför..

hett ute idag..


jag har bakat vaniljbullar med vaniljkräm i,

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards