Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

doftar

Av Susanne - 15 juli 2008 10:53

bakningen i lgh, 2a jäsning nu inför ugnen,

vad brukar ni fylla i era kanelbullar??


jag brukar ha smör, vaniljsocker, kanel och strösocker kan oxå kardemumma(men använder det ej)

alltid samma visa... så idag provade jag 100 gram margarin och 1 dl vaniljsocker att bre på degen, få se om det är godkänd eller inte..


skriv gärna i kommentarer vad ni brukar ha för fyllning



 
 
Ingen bild

majlis

15 juli 2008 16:48

Hej. just nu har jag bakat ut tekakor och jäser just nu.. det blev 18 små thekakor..
bullar hoppas jag skulle baka idag men glömde köpa hem smör och mjölk.. grr.
till bullar tar jag alltid 2 pkt men i det här fallet får det bli 1 pkt och då tar jag 7-8 liter mjölk. lite salt på jästen och låter den smälta och sen iröres mjölken. röres smidigt och låter den jäsa och under tiden gör jag iordning smör och socker.. i det här fallet 1 hg smör med socker eller vanilinsocker ca 1 dl röres mjukt. När bulldegen har jäst till dubbelt då lägges jag i smörblandat socker OBS!!! ca hälften av smöret i degen och blanda väl.. så att degen släpper från bunken. sen lägger jag degen på bakbordet och knåda så att den blir blankt och smidigt och sen kavlar jag ut till någorlunda avlång "kaka" och lägges med smörblandat socker på degkakan och bredes ut OBS! Inte över hela kakan utan bara häften och sen lägges man över från den icke smörblandat sockerdelen över på den smörblandat delen och plattar till något och därefter skäres jag ut med kniv långa remsor och tvinnar den till bullar och lägges på plåten där den får jäsa. Hoppas du förstår mina förklaringar. Den är utarbetat efter eget huvud hehe.. mina bullar är mycket populära hos döva och min familj.
kramkram

 
Ingen bild

Åsa

15 juli 2008 20:17

Låter gott! Jag brukar bre margarin/smör och strö socker och vanillinsocker ovanpå, rulla ihop och skära i bitar och lägga i bullformar. Pensla med ägg och strö pärlsocker efter jäsning. Jag tror säkert dina bullar blir jättegoda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards