Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 16 april 2008

besök hos diabetessköterska

Av Susanne - 16 april 2008 17:12

var dit idag vid 13 tiden hos Piteå VC,

det gick sådär...


hade lite för högt långtidsocker och blodtryck.. suck!

jag vet orsaken:


- slarvat med mediciner när jag mådde skit..ibland kunde det gå 3-4 dagar

utan medicin, fy på mig..  mår jag dålig så blir det så... min egen fel och min egen ansvar...


ska på återbesök om ca 3 mån, då får vi se om det håller i sig, håller det inte i sig så finns det stor risk att jag måste ta insulin, och det vill jag inte

för jag gillar ej sprutor.. fasen..


jag sa till henne "glöm det"...

och om jag skulle få det kommer jag att vägra ta det ändå!!




 
 
Mia

Mia

16 april 2008 17:19

Jobbig situation med diabetesen! Har det själv, och är än så länge kostbehandlad, men det blir nog tabletter snart. Och d e t tycker jag verkar *blä* Men det är inget emot att ta sprutor, och som i ditt fall, när man inte gillar sprutor! Håller tummarna att du slipper så långt det är möjligt!
/Mia

http://assar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

vivan

16 april 2008 17:24

Vi får påminna dig varje dag att du skall ta din meddisin....eller

 
Ingen bild

Soffe

16 april 2008 18:29

ja ja men den inte lätt. du vet att jag har sagt dig mångar gångar men sköter dig väl..
anners ta risk.. men ej fara med sprut, du vet hur jag det!!! tänkt av dig må bra efterson värdsocker.

 
Ingen bild

Bittan

16 april 2008 18:41

Förstår dig att du inte gillar spruta men det gör inte ont om jag har hört rätt - känns som myggbett man hatar myggor :) Nu får du sköta om dig och din hälsan. //Bittan

 
Sandra

Sandra

17 april 2008 10:35

Om du inte sköter din medicinering så kan det sluta med en massa komplikationer, så även fast du inte tycker det är kul så sköt den.

http://barnstugan.wordpress.com

 
Sofie

Sofie

17 april 2008 19:21

Låter inte kul, hoppas att du mår bättre snart... kram

http://www.nogg.se/sofiebackman

 
Ingen bild

majlis

18 april 2008 14:03

Hej. det var ett tag sedan nu... ajaj inte bra slarva med din medicin. Vad är det för typ medicin du tar? Vet att våra gnld´s produkter (tillskott) är bra för dom som inte orkar ta sina mediciner i tid. t ex Omega-3 plus, tre-en-en är jättebra som gör att det här bygger upp "trasiga" celler.
har du läst mitt inlägg i DN?? vårkramar/majlis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards