Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg under augusti 2007

Av Susanne - 16 augusti 2007 07:48

har tvättstuga 7-10, sov hårt hela natt oj oj.. lasse kämpade väcka mig,..

*rodnar*

Av Susanne - 15 augusti 2007 09:20

Är piggare idag, sov hela natten, vilken känns skönt..


ska ta ut trädgårdsmöbler ur garaget o sätta tillbaka på altan,

hoppas de har torkat riktigt..

spännande se..



Av Susanne - 14 augusti 2007 13:35

ÄR så himla trött, men får stå ut,vill ej sova på dagarna, för då kan man ej sova på natten, nej..


idag har jag städat undan, slängt en del skräp, fixat till traderakunder m,.m.

och fixat hemgjorda köttbullar som skall stekas till middag,


har städat i skåp där det finns skålar m lock m.m nu ser det perfekt ut,


sen var vi ute i ca 45 min o fixade 2a omgång av teakolja, nu får det torka till imorgon.. puh..


Idag har piteå dövas föreningen öppet efter sommaruppehåll men vi var ej dit pga vi var för trött.. Hoppas vi kan sova gott i natt.


Jag softade o tog det lugnt i tv-soffan,


GODNATT VAR NI ÄN ÄR!!!




 


Av Susanne - 13 augusti 2007 08:50

Idag jobbar lasse efter 4 v semester, säkert ovan för honom...


köpte teakolja på coop för 89 kr o 2 penslar för 29,50 kr

så  i efm har vi målat vår trädgårdsmöbler, de är inne i garaget över natten så ska vi måla 2a omgång imorgon efm, sen hoppas jag vi är klara..





Av Susanne - 12 augusti 2007 10:02

 måste handla lite tex bröd, o små saker som man ska ha till middag..

så nu räcker det troligen ett par dagar innan vi fixar på nytt..

vi försöker snåla med maten, jobbigt..


Tack ÅSE för promenad till och från Dollarstore



till Anna.F  du har min fulla stöd, du vet vad jag menar..

Kram på dej Anna..


vi marinerade med olja o kryddor på kycklingfile sen hade vi de i ugnen på 200 grader med alminiumfolie i 90 min, och pommesfrites i 25 min, mums gott gott..

vi åt samtidigt vi kollade på dvdfilm: Haunting

Av Susanne - 11 augusti 2007 13:28

Nu på morgonen packade jag o sände till de som vunnit..

och sen ringde en kompis S till mig via bildtelefon och frågade om vår boxer fungerar tex tv4 fakta, men dt gjorde det ej..

så nyss ringde jag och de sa att de har problem med digitala nätet dvs vissa kanaler slutar fungera..de håller med det just nu och hoppas det åtgärdas så fort som möjligt..


Det kom igång efter tror 18 tiden, skönt..

då kan vi se kl 23.00-23.30 på tv 4 " anmäld försvunnen"

en australisk tv-program.


Idag firar jag.. se almanackan 11 aug vad det står.. hehe



Av Susanne - 10 augusti 2007 08:46

Idag fyller min ÄLSKLING . 4x hurra hurra  

han har även namnsdag, LARS..


ju gammal foto men ska söka nyare i datan senare,,


Han har fått 200 kr från svärmor som han ska köpa en sak på ikea nästa fredag (17 aug) 18 mil enkelväg fr piteå-haparanda än piteå-Sundsvall 49 mil


och av mig fick han 2 st dvdfilmer Flags of our fathers och Letters from iwo jima  han blev jätteglad,


Imorse ringde jag till vaktmästaren o frågade vem som har grästrimmat vår gräsmattan igår medans vi var ute.. hon sa det var sommarjobb, jag sa att de har förstört vår gräslök, så hon kom o kollade o beklagade o for o köpte 2 nya så jag planterade dit, nu är jag nöjd.



Tack för trevlig kväll hos er fam N i Öjebyn, fortsätt framöver..

kram till er..

Av Susanne - 9 augusti 2007 15:58

omväxlande väder idag..

först lite regn, sen mulet nu SOL.. knäpp..

men iallafall så softade vi framför tvn och såg på en dvdfilm  lite annorlunda,

filmen är registrerad i japan, ovanligt, alltid amerikansk film m.m men

denna är annorlunda,  kolla själv..


När vi kom hem från utepromenaden så hade ngn grästrimmat vår gräsmattan, och jag tänkte klippa gräslök då upptäckte jag att det

var borta dvs snaggat(klippt) blev arg o ska ringa vaktis imorgon,

hoppas det löser sig.

Det tokregnade som tusan i efm idag, ska bifoga bilder..



Är medlem i NETLOG, kom ni med, klicka på enna länken: http://sv.netlog.com/go/register/friend=susbej


Välkommen dit!!!

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards