Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

varför ska jag ha otur jämt?

Av Susanne - 31 augusti 2009 18:45

har guden med något i spelet för mig?


född döv,  fick oprera mig shunt som 16 årig,  fick ta bort livmoder,ledare m.m, 2002, upptäckte diabetes 2 våren 2003, medgivande till adoptionen återkallades pga man ansåg mig inte frisk efter op, jag slapp ju cellgifter m.m gav upp allt, motivationen och orkade inte kämpa mot myndigheterna. och nu tandimplantat för ca 25-35.000 kr,  flytt fr 3a till en 2a för att få ha råd,  och nu har min jävla stationär data pajat mitt i allt..

har inte så mycket pengar... skit!!!


tycker inte gud om mig för att jag är inte kristen?är det orsak till straffen på mig?undra vad händer med mig närnäst!!!! få se vad gud har för planer för mig.


Det blev så mycket på sistone tiden så jag beslöt inte fara till skolan imorgon tisdag, där får man hjälp med det efter vi slutade skolan i våras (juni).

jag vet någon eller några är ledsen/sur för att jag inte är med imorgon men det skiter jag i, måste tänka på mig själv..


sen väntar jag ju fortf beskedet från fk/af ang SASSAM... ska ha möte under sept.,


den 11 sept ska jag träffa en tandläkare och planera in ang implantat m.m det kostar 3000 kr... Det får jag punga ur min egen ficka....

mamma försöker också sin bästa att hjälpa mig lite, men hon  har också det tufft, hon har hög hyra m.m därför söker hon också efter en mindre lgh..


Tufft idag att leva i samhället!!



 

Var kan jag HÄMTA positiva tankar....


Skicka mig postiva tankar... få se om den når fram till mig!!

 
 
Ingen bild

NorrlandsSussi

31 augusti 2009 19:20

Jag vet att det inte är lätt och kan bara komma med ett råd.
Stå på er och var öppna för er situation.
Det är helt normalt att känna så efter alla bakslag.
Stora styrkekramar!

 
Ingen bild

soffe

31 augusti 2009 19:25

ja men kan ej göra någon, men jag haft otur med mitt liv men jag tänker inte på där iförra, måste tänker framåt.du vet att vi förlora våren andra son 2004 och min mamma när jag är liten och min hälso bli inte bra,men man måste accpeteras det hela livet kan ej bota bort..kan ej göra nåt. men du måste tänker annan än där onda sakar..kramar

 
Ina

Ina

31 augusti 2009 22:21

Styrkekramar till dig! Låt dig be till Gud, låt mig be också till Gud, att du får det bättre framöver! Tänk positvit! Allt som det har hänt dig mycket, kommer att bli ännu bättre snart! Kramar!

http://www.nogg.se/jessina

 
Ingen bild

majlis

1 september 2009 13:51

Ja du livet följer oss alla från det man föds tills man dör. Livet är till för att vi alla ska kämpa vidare. Annars vore livet menlöst eller hur?
När man får bakslag gång efter annan så lär man sig sina misstag och får bättre motivation. Ingen ide att titta bakåt för det blir inte bättre.
Det är alltid mörkt när man får bakslag. Med det får man bättre livserfarenheter
Man får bättre erfarenheter av våra misstag etc. Livet är vårt läroväg från det man föds till man dör. När man dör så har vi alla fått olika erfarenheter. Alla olika.
Du är inte ensam om det här.. Många många människor har det värre.
Därifrån kan vi dra lärdom av.
Ja livet är ibland hårt mot oss alla. Rika som fattiga.
Det är bara att försöka se positivt så ser man att det löser sig till slut.
Det är bara så att vi alla rika, fattiga kan tycka att det är inte rätt, men om man undersöker varifrån det här "bakslag" och "motgångar" kan bero på, så upptäcker männskor kanske "aha där har vi och nu äntligen är problemet löst". Det är nånting som vi alla får lösa själva. Men att stödja och hjälpa kan man alltid göra men lösa får man göra själv.
allt behöver inte bero på Gud! Det är oss själva det hänger på. Lycka till!

kram

 
Elisabeth

Elisabeth

1 september 2009 16:15

Mitt tankeord till dig..
Du vet väl om att du är värdefull,att du är viktig här och nu att du är älskad för din egen skull för ingen är som du...
Vill du hitta många positiva tankeord kan du läsa min blogg.
Jag skickar en varm bamsekram till dig hoppas den värmer länge.

http://nogg.se/elis

 
Ingen bild

Elisabet

2 september 2009 09:11

Som svar på frågan om det är Guds straff kan jag säga att Gud straffar ingen.Men våra liv ser olika ut ibland får vi motgångar som blir jättejobbiga.Varje gång man tar sig ur en mörk period så blir man starkare.Det är viktigt att försöka hitta det lilla positiva ljuset när det känns jobbigt.Tänker på dig...hoppas det löser sig.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards