Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

14 år till salu

Av Susanne - 14 juni 2009 13:02

Jag köpte en pocketbok på arlanda (pressbyrån) jag beslöt försöka hitta en bok att läsa för att få tillbaka motivation för jag har inte läst något bok sen i höstas..Boken är sann historia


boken handlar om en tjej som kallas tessan:

 En skakande svensk historia.

Det här är 14-åriga Tessans egna historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.
Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre.
När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. När hon byter skola för att komma ifrån dem hittar de henne var än hon befinner sig i vilken stad som tex Piteå. Och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märkte inte vad som händer. Ingen av hennes familj visste,

Finns det ingen väg ut ur helvetet? Fick Tessan hjälp`?

Hur gick det för Tessan sen?

köp eller låna boken av vänner eller biblioteket

JAG REKOMMEDERAR ER STARKT ATT LÄSA DENNA!!


 
 
Ingen bild

Mia

14 juni 2009 17:14

Läste i min blogg att du läst den, en gripande bok.

 
Ingen bild

Annelie

14 juni 2009 18:50

Tack för boktipset! Jag har också fått tillbaka motivation att läsa böcker igen. Den boken får jag lägga till i min lista på böcker jag ska läsa. =o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards