Allt mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

akut

Av Susanne - 7 juli 2008 13:07

Imorse beslöt jag ringa till tandläkare men blev hänvisad till hortlax vårdcentralen för de har folktandvård där..och bokade en akut tid kl 10

vi åkte dit med sjukresor, jag kom in kl 10, jag sa i förväg att jag har tandläkarskräck, de behandlade mig  varsamt och så..jag har fått inflammation i tandkött så det är lite svullen, men kan äta o tugga o bita..

så de borrade sönder amalgam för att få svullen gå ner, för de ska ta bort den tanden, de tror att tanden har haft en små små spricka i amalgam som har pågått länge utan jag ej känt något. nåja..men skönt få det borttagen på onsdagmorgon, så nu äter jag pencillin 2 x3 ggr/dag, har 2 till lunch, 2 till middag sen imorgon bitti 2, mår lite illa av det men det går över snart..

efter det gick vi till svärmor o hälsade på, svägerska är där med barnen, de bjöd oss potatis m köttbullar, jag tog 2 pencillin, ca halvtimme eller så då började jag må illa o ville hem, så svägerska o barnen skjutsade oss hem för de skulle in till stan.

har druckit vatten nyss,..

 
 
Ingen bild

majlis

7 juli 2008 13:31

Hej. Usch för tandinflammation. Ett förrädiskt inflammation. Oj äter du så många per dag?!? Ska det vara så?!? Inte undra på att du mår illa. Var rädd om dig!
Ja jag vet att pencillin kan man må illa av. Den har jag själv slutat med och äter istället Omega-3 och C-vitamin och då får man samtidigt nyttiga vitaminer hehe..

Vet du om att Penicillin dödar alla nyttiga tarmbakterier?!? och det är synd. Därför äter jag istället mina egna :-)
Hoppas du blir snart bättre.
Hur har det förresten gått med BH:n? kram :-)

 
Sandra

Sandra

7 juli 2008 14:31

Jag hoppas du mår bättre snart. Kram

http://lantluft.wordpress.com

 
Ingen bild

Soffe

7 juli 2008 14:55

vad duktigt av dig. modig gå tandläkare, som jag har skräck tandläkare så jag svimmar ner när dom kolla min tand. inte trevlig men ska beställt tid hos sjukhuset som jag fick specialt där så lugnt mig..kramar

 
Anki

Anki

7 juli 2008 18:54

AJ AJ.. Det är inte kul med tänder. Men skönt att det blir snart över.. Då kommer du att må bättre sen.. Sköt om dig.. Kram

http://djemanki.blogg.se

 
Ingen bild

NorrlandsSussi

7 juli 2008 21:01

Uwschiamej, men skönt det är över!
Du får sköta om dig ordentligt!
kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 4 januari 2011 12:41

tror jag kommer att ta paus fr bloggandet ett tag, eller avsluta det så småginom.. har ingen kraft, ork eller något att skriva när man mår så där.. Sköt om er som läser min blogg...        ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 20:10

Vi såg på en dvd som heter Piranha 3D 2010   Hämtade en trailer från Youtube, vill ni se fler klipp så gå in på youtube och sök piranha 3D  kolla     ...

Av Susanne - 24 oktober 2010 17:13


Vi hyrde dvd för 19 kr via www.filmtoppen.se hos coop, kul film....        orginaltitel: Furry Vengeance ...

Av Susanne - 9 oktober 2010 18:29

Nu ikväll såg vi på denna film,baserad på verkliga händelser     Mycket spännande....Ni bör hyra eller köpa denna dvdfilm... ...

Av Susanne - 4 oktober 2010 09:09

vill bara säga:        Är glad att ni tillhör mig...        Ni familjen är ALLT min, vad vore det utan er... synd bara att jag bor för långt bort dvs 5 timmars resa och 33 mil från er...     ...

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards