Allt mellan himmel och jord

Alla inlägg under december 2007

Av Susanne - 9 december 2007 13:54

Hej!! Nu har det kommit ut 3 nya julmustsmaker ut på marknaden,

har ni smakat? det bhar jag ej pga jag följer traditionen, vill ej bryta smaken, enligt amelia så fick de 3 dålig betyg.


 Producent: Spendrupsbryggeri

Ursprung: Sverige



Spendrups traditionella julmust är en klassisk favorit. Från och med 2007 kommer vår julmust att finnas under varumärket Nygårda. Den goda smaken är samma som tidigare år och receptet baseras på originalrecepturen från 1910. 2007 lanseras också en stor nyhet: tre varianter smaksatt julmust. Den traditionella julmusten har smaksatts med julkola, julkryddor och julnougat.

Musten finns i följande smaker:


• Julmust
• Julmust Light
• Julmust med smak av julkola (ny)
• Julmust med smak av julkryddor (ny)
• Julmust med smak av julnougat(ny)

www.nygarda.se





Av Susanne - 9 december 2007 09:23

Ha en skön 2a advent idag!!!

Av Susanne - 8 december 2007 23:43


Tack till FSDB NORD för en trevlig dag!!!


Efter det for vi till Öjebyn, hos fam N... De bjöd oss på middag, senare

på kvällen kom fler gäster pga D fyllde år, vi for hem kl 21.15 tillbaka till vår lgh..

Av Susanne - 5 december 2007 06:42

för 1 år sen fick jag veta via sms att du fanns inte kvar längre..

jag som hade skickat ett sms till min mamma att krama dej m.m för

de (mamma och lillasyster min) skulle iväg till dej på sjukhuset på rebab.

men fick dödsbudet innan de åkte.

Du somnade in 3 dagar före din födelsedag..


Saknar dig, men idag skall en ljus tända för dig, glöm ej titta ner bland molnen till oss.


men jag har underbara minne från dig o alla somrar hos er i piparböle!!!

det glömmer jag aldrig..


/en av dina barnbarn


Av Susanne - 4 december 2007 12:39

nästa, hade 15 min på mig att klä på, äta frukost innan vi träffade Å o kör till  Öjebyn och hämta Sofia sen direkt till skolan, helt slut o dunkande huvudvärk, fyfan..tog en japp för att äta ngt sött för att få bort dumma huvudvärken.


skriver mer sen

Av Susanne - 3 december 2007 12:25

Igårkväll-inatt regnade det så det var så tung att skotta gången,

aj aj aj..

sen hjälpte tommy mig köra till kupan(röda korset) där jag lämnade en del kartonger på deras bryggan. Sen for vi och hämtade Sofia i Öjebyn sen till OK o handlade lite sen till skolan.

Före vi ska träffa SEM individuell.. Det gick bra

sen for vi hemåt,

min gubbe har städat o gjort fint härhemma, glad jag..

snällt av honom.

sen fixade vi middag chicken snitzel med grillad grönsaker (inkl potatisklyftor) samtidigt vi såg på sista delen av Jurassic Park 3,

sen kom L, lasses bror, han hade promenerat fr munksund tilll Annelund o var här ca halvtimme- 1 timme sen promenerade han tillbaka hem.

kul se L, längesen se honom.

sen softade vi framför tv fr kl 20-21 och 21-22


Av Susanne - 2 december 2007 12:54

Vi städar o fixar härhemma, vill få det fint idag..

har också skottat gången på vår lilla tomten,

tvättar köksmatta o en duk till köket just nu, det fanns ledig så

passa på..



har fixat:


kycklingfile i ugnen 90 min 200 grader, med aluminiumfolie över

städat undan lite

sett Jurassic Park 2

saffranssockerkaka,



Av Susanne - 2 december 2007 08:16

Advent kommer av latinets adventus och betyder ankomst. Advent är den inledande perioden i det västerländska kyrkoåret. Sina historiska rötter har adventsfirandet i julfastan, en fasteperiod som speglade påskfastan och i likhet med denna var 40 dagar lång och därmed omfattade sex söndagar. Denna spegling av påskfastan lever kvar i att Jesu intåg i Jerusalem utgör predikounderlag såväl den första söndagen i advent som på Palmsöndagen. Traditionellt i kyrkan är advent alltså en tid av fasta, förberedelse och väntan inför firandet av Jesu födelse vid jul. På 1000-talet fick julfastan benämningen "advent" och tiden sattes till fyra veckor. Advent inleds fjärde söndagen före jul och varar fram till och med julafton. De fyra söndagarna fram till jul benämns vardagligt första advent, andra advent och så vidare, eller mera formellt första, andra, tredje och fjärde söndagen i advent. När juldagen infaller på en söndag, som år 2005, blir advent lång jämfört med om juldagen infaller en måndag, som år 2006.

Tiden fram till julafton räknas ned på olika sätt beroende på tradition. Många hem rymmer under den här tiden en adventsljusstake med fyra ljus, där ett ljus tänds för varje söndag i advent som passerats. En modernare nedräkning, populär bland barn, är adventskalendern. Advent blandas i dessa sammanhang ofta ihop med tiden 1-24 december.

Hur mycket är klockan?

Väder i Piteå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Se hur mycket blogg min är värd

Presentation

Vem som besöker min sida

Omröstning

har ni köpt klar julklappar?
 JA
 NEJ
 GÖR DET I SISTA MINUTEN!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Skriv gärna i min GB så blir jag glad

RSS

Besöksstatistik

Hur många besökare på min sida


Ovido - Quiz & Flashcards